Elterjedt az a szakik körében méltán kedvelt közmondás, hogy nincs az a termék, ami megfelelő, profi marketing munkával megtámogatva ne találhatna gazdára. És igen, ez a kijelentés még az alapvetően gagyi, bóvli variációkra is igaz. Mert hogy a reklámtevékenységen, annak felépítettségén, publikálásán múlik minden. Hányszor tapasztaljuk azt a mindennapokban, hogy egy-egy remekbe szabott kampánynak köszönhetően bizonyos termékekre százak, ezrek, tízezrek vetik rá magukat. Néhány esztendeje a televíziós és rádiós reklámblokkok hozták a legtöbb bevételt a hirdetőknek, ám az internet térnyerésével átrendeződtek az erőviszonyok. Hogy kik napjaink legkedveltebb reklámozói? Az influencerek, akik nyilvánvalóan úgy kommunikálják az eladni kívánt információt, hogy az minél természetesebbnek hasson. Ez a fajta megtévesztés, szemfényvesztés a szakma része, kikerülhetetlen oldala, ami persze van, akiknél bejön, míg másoknál azonnal nyilvánvalóvá válik a valódi cél.
A marketingnek számtalan ágazata ismert és elismert, de vitathatatlan, hogy manapság az internethez kötődő szegmensek élveznek elsőbbséget, mint például a social marketing. A mostani korszakot megelőzően a telemarketing volt az a terület, ami óriási népszerűségnek örvendett, ám ez a fajta kommunikációs csatorna mind kisebb erővel és ráhatással bír. Ez nem csoda, hiszen a rohanó mindennapokban kevesen hajlandóak akár csak egy percet is rászánni a telefonálóra és annak mondanivalójára.
Az a marketing tevékenység a legeredményesebb, mely tudat alatt hat elsősorban a célközönség tagjaira, ezzel szinte természetessé téve a leendő vevőkben megfogalmazódó vásárlási vágyat.
Egy a lényeg a jó reklám mindig eladja a terméket.