Néhány esztendővel és jópár Google algoritmussal ezelőtt a gyengébb minőségű SEO tevékenységek is révbe érhettek, sikert és persze vágyott látogatottságot hozhattak magukkal. Ez a tendencia, azonban napjainkra teljesen átalakult, hiszen a keresőóriás folyamatosan változtatja tartalomelemző stratégiáját és egyre inkább a minőségi tartalomgyártás felé irányítja a SEO szakembereit. A keresőoptimalizáláshoz még engedhetetlen a prémium linképítés mert egyre nehezebb jó minőségű linkeket szerezni.
Szóval ma már nem lehet összecsapni egy szöveget, amiben háromszor esetlenül szerepel a kijelölt kulcsszó, mert hamar ott találhatjuk magunkat, ahol a letiltás elkezdődik. Felesleges megkockáztatni a fekete eljárások bevetését, mert a logaritmusok azokra is villámgyorsan lecsapnak. Kiutak és járatlan ösvények keresése helyett a legjobb arra apellálni, ami elvárásként biztosan kiemelhető: a minőségre, a megbízható munkavégzésre. Ez valóban több erőt, időt igényel, viszont a direkt seozással foglalkozó vállalatok egy az egyben arra hivatottak, hogy levegyék a terheket az amúgy is görnyedt vállakról.
A SEO számos ágazattal büszkélkedik. A linképítésen túl a szövegek, tartalmak megírása legalább annyira központi szerepet játszik, mint a kulcsszavak megállapítása. Az egyes részfolyamatok végül együttesen adják ki a kerek egész képet, azaz az optimális keresési találatokra vonatkozó eredményeket. Az idő lényeges faktor, nyilván nem egyik napról a másikra változik meg egy-egy oldal besorolása, de a türelem és persze a minőségi SEO, ha nem is rózsát, de rózsás találati sorban való előrelépést terem.