A marketing annyira összetett feladat, olyan szervezettséget és kommunikációt igényel, hogy a vezetőknek komoly munkát adnak. Az ő felelősségük ugyanis, hogy a vállalkozáson belül megfelelő marketinges csapatot állítsanak össze, amit a későbbiekben is ellenőrizni kell, így biztosítva a hatékonyságot.
A csapat tagjai teljesen különböző területen jeleskednek, mégis szoros együttműködésük viszi a véget a siker felé. Ugyanis abban az esetben, ha a marketing soraiban zavar keletkezik, akkor hanyatlani kezd az eladások száma.
A vevők teljes mértékben való kiszolgálásához szükség van a piac ismeretére, egy kis érzékre, hogy meg tudják állapítani a célcsoportot. Majd az ő kiszolgálásuk érdekében megfelelő árat kell kalkulálni, a legfigyelemfelkeltőbb módon a szokásokhoz igazodva elérni őket és eladni.
A feladatok közé tartozik az arculat létrehozása, megtervezése, a gyártás, csomagolás, majd a vásárlókhoz való eljuttatás. Az ügyfélszolgálat munkája ugyanúgy jellemzi a céget, mint maga a termék, hiszen a vásárló bármit is érzékel bármilyen műveletből, az számára kialakít egy képzetet. Amennyiben ez negatív, akkor a későbbiekben elveszítenek egy vásárlót. Majd mivel szájról szájra terjedő hír is marketing, így akár jóval többet is. Fontos tehát, hogy összességében mindenre nagy figyelmet fordítsunk, a márka ismertsége érdekében.